ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Κωδικός μαθήματος
ΕΔΔ708
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαδραστική Διδασκαλία 3
Πρακτική τοποθέτηση 3

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Διατροφική Αξιολόγηση

Διατροφή στα Στάδια της Ζωής

Βασικές Αρχές Κλινικής Διατροφής

Διατροφική Αγωγή & Διατροφικές Συνήθειες

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι (στην Αγγλική Γλώσσα)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Η Πρακτική στην Κοινότητα περιλαμβάνει μία σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες με σαφείς στόχους και μεθόδους αξιολόγησης, και αποσκοπεί στην περαιτέρω απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων, καθώς και στη συνδυαστική εφαρμογή των ήδη υπαρχόντων γνώσεων, ικανοτήτων και προσαρμογής στο χώρο της κοινότητας,

Η Πρακτική στην Κοινότητα επιτρέπει στους/στις φοιτητές/-τριες να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με επίκαιρα θέματα διατροφής που αφορούν ειδικούς πληθυσμούς, να εφαρμόσουν στην πράξη τις θεωρητικές τους γνώσεις προάγοντας την κριτική σκέψη, προκειμένου να συμβάλλουν στην ενημέρωση κυρίως σε θέματα διατροφής, στην πρακτική εφαρμογή της διατροφικής αξιολόγησης και στην προαγωγή της γενικότερης υγείας ομάδων πληθυσμού. Ταυτόχρονα, μέσα από το μάθημα προσφέρεται η σύνδεση με την αγορά εργασίας, στην οποία αμέσως μετά την απόκτηση του πτυχίου τους θα χρειαστεί να ενταχθούν, διευρύνοντας πιθανότατα και τους μελλοντικούς φορείς απασχόλησης.

 

Ο/Η φοιτητής/-τρια έχοντας ολοκληρώσει επιτυχώς την Πρακτική στην Κοινότητα θα:

έχει διευρύνει την ακαδημαϊκή του/της γνώση

μπορεί να αναγνωρίζει, να κατανοεί και να εφαρμόζει τα κατάλληλα εργαλεία διατροφικής αξιολόγησης και παρέμβασης για τον εκάστοτε πληθυσμό

έχει αποκτήσει δεξιότητες και εμπειρία σε μεθόδους παρουσίασης

διευρύνει τις επικοινωνιακές του/της δεξιότητες

έχει αποκτήσει εμπειρία αναφορικά με τα επιστημονικά δεδομένα και προβλήματα διατροφής που μπορεί να ανακύψουν σε συγκεκριμένους πληθυσμούς σε χώρους της κοινότητας

διευρύνει την κριτική του σκέψη σχετικά για την επίλυση προβλημάτων και την προαγωγή της δημόσιας υγείας

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες

Ο/Η φοιτητής/-τρια έχοντας ολοκληρώσει την Πρακτική στην Κοινότητα θα έχει περαιτέρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες:

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η Πρακτική στην Κοινότητα εκπονείται υποχρεωτικά στο 7ο εξάμηνο. Συνεργαζόμενοι φορείς στο πλαίσιο του μαθήματος θα μπορούσε να είναι:

Παιδικοί σταθμοί

Σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμια εκπαίδευσης

Δήμοι

Οίκοι ευγηρίας

ΚΑΠΗ

Αθλητικές ομάδες

Κέντρα φιλοξενίας προσφύγων

Βιομηχανία τροφίμων

Μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς

Στο πλαίσιο του μαθήματος πραγματοποιούνται:

Δημιουργία ομάδων εργασιών φοιτητών.

Οργάνωση επισκέψεων σε ειδικούς πληθυσμούς της κοινότητας.

Αναγνώριση διατροφικών ζητημάτων/ προβλημάτων στον εκάστοτε πληθυσμό.

Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού ανάλογα με τις ανάγκες του πληθυσμού.

Επισκέψεις σε συνεργαζόμενους φορείς και παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού αναφορικά με το χώρο της διατροφής και διαιτολογίας και ανάλογα με τις ανάγκες του πληθυσμού.

Διατροφική αξιολόγηση του εκάστοτε πληθυσμού.

Ενημέρωση του πληθυσμού και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διατροφικής αξιολόγησης.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο στο αμφιθέατρο

Στις εγκαταστάσεις των συνεργαζόμενων φορέων

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα.

ΥποστήριξηΜαθησιακήςδιαδικασίαςμέσωτης ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Υποστήριξη της διδασκαλίας με παρουσίαση εκπαιδευτικών video από το διαδίκτυο.

Επικοινωνία με τους φορείς (τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, πρόσωπο με πρόσωπο).

Επικοινωνία με τους φοιτητές (τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, πρόσωπο με πρόσωπο).

Αρχειοθέτηση με ηλεκτρονικά μέσα.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS.

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαδραστική διδασκαλία 39
Μελέτη, ανάλυση βιβλιογραφίας, οργάνωση θεματολογίας πρακτικής τοποθέτησης 26
Εκπόνηση μελέτης/ παρουσιάσεων 26
Πρακτική τοποθέτηση 39
Αυτοτελής μελέτη 20
Σύνολο Μαθήματος 150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.

Για κάθε ομάδα εργασίας φοιτητών ορίζεται ως Επόπτης/-τρια ένα μέλος ΔΕΠ από το Τμήμα Επιστήμης Διατροφής και Διαιτολογίας. Την εποπτεία και την αξιολόγηση των ομάδων εργασιών φέρει ο Επόπτης/- μέλος ΔΕΠ του Τμήματος.

Η τελική αξιολόγηση του/της φοιτητή/-τριας σε κάθε τομέα πραγματοποιείται από τα Επιστημονικά Υπεύθυνα μέλη ΔΕΠ/ΕΔΙΠ/ΕΕΠ της Πρακτικής στην Κοινότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις του επόπτη του φοιτητή/ τριας.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Πρακτικός Οδηγός Κλινικής Διατροφής για Διαιτολόγους, Sari Edelstein, Nancie H. Herbold.

Η Επιστήμη της Διατροφής, Thompson, Manore, Vaughan

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ, Asker Jeukendrup, Michael Gleeson